USD 0,0000
EUR 0,0000
USD/EUR 0,00
ALTIN 000,00
BİST 0.000
Teknoloji

Dijitalleşen medyada fotoğrafın önemi daha da arttı

Geleneksel medya ile sayısal medya arasındaki farkı özetleyen İzmir Kavram Meslek Yüksekokulu Öğretim Görevlisi Tamer Ataç, dijitalleşen medyada fotoğrafın öneminin daha da arttığını ve ilkin de e-ticarette fotoğrafın alıcıların en aşırı uyanıklık etmiş olduğu faktörle

Dijitalleşen medyada fotoğrafın önemi daha da arttı
22-10-2021 12:00

Geleneksel medya ile sayısal medya arasındaki farka ilişkin olarak, medyada geçer not görsellerin önem derecesinin tahavvül gösterdiğini tamlayan Öğr. Gör. Tamer Ataç, hassaten ticari amaçla paylaşım yapılabilen sayısal medya platformlarında fotoğraf ve fotoğrafçılığın önemine aksan yaparak, fotoğrafın çarpıcılığının ve inandırıcılığının sayısal medyada kendini aşırı daha bilgili birlikte biçimde gösterdiğini söyledi.

Geleneksel ve sayısal medyada fotoğraf olgusunun farkı
Fotoğraf kullanımının ve kamuoyundaki algısının anadan görme ve sayısal medyadaki farklarından bahseden Ataç, mevzunun ayrıntılarından lakırtı ederek konuşmasına şu biçimde bitmeme etti, "Dijital medyada gündem, anadan görme medyaya uyarınca aşırı daha aceleci değiş göstermekte. Öyle ki, sayısal medyada gündemin yerini bundan sonra gündeme uyarınca aşırı daha aceleci değiş yayınlayan trendler almış durumda. Bu durumun kullanıcıları çabucak bulunan trende bütünleşme sağlamaya zorladığını görüyoruz. Dijital medya, enformasyona muvasala dair anadan görme medyaya uyarınca aşırı daha aceleci muvasala imkanı sağlamakta. Hal hakeza olunca, insanların bu sür'atten de faydalanarak gelişimleri çabucak bellemek ve hoppadak birlikte ahir habere devredilmek istediğini görüyoruz. Bu yoğun şekilde anlaşılabilir birlikte olgu. Öyle ki, anadan görme medyada birlikte haberi kıraat etmek ve anlayabilmek düşüncesince en ilkin o makaleyi kıraat etmek gerekirken, bunun da karşılığı şekilde ağırbaşlı birlikte devir bölmek zorundayken, sayısal medyada kullanıcılar bir fazla aşırı devir birlikte fotoğraf ve fotoğraf altı yazısı ile tanınmak maksut mesajı çabucak edinebilmekte. Böylelikle vakitten da artırım etmekte. Bunun yanında burada dijitalleşen medya ile izleyicinin mütebeddil özelliğine de ilişmek gerekir. Geleneksel medyada insanoğlu yalnızca kendilerine sunulan enformasyonu bezdirmek durumunda kalırken, sayısal medya ile seyirciler zamanımızda bundan sonra yalnızca tüketen değil bire birlikte sürede üreten birer kullanıcıya dönüşmüş durumda. Böylelikle sayısal medya ile izleyici, bundan sonra hem mahveden hem de birlikte müstahsil olmuş, doğrusu birlikte 'üretüketici'ye dönüşmüştür.”

Dijital medyada e-ticaret yaparken fotoğrafın kalitesi önemlidir
Ataç, hassaten e-ticaret meydana getirilen sayısal medya platformlarında fotoğraf kalitesinin ehemmiyetli birlikte öge bulunduğunu söyleyerek, "E-ticaret bağlamında sayısal medya platformlarından Instagram'a ihtimal de ayrı birlikte ayraç bölmek gerekir. Instagram'da ferdî kullananların yanında dayanıklı aşırı ticari kullanıcının da var bulunduğunu görüyoruz. Bu kullanıcıların, profillerini birlikte profilden aşırı sergen kabilinden kullandıklarını ve sonunda kişi sayısal pazarlarını oluşturduklarını söyleyebiliriz. Bu bağlamda Instagram'ın ticari potansiyelinin epey faziletli bulunduğu da birlikte gerçek. Hiç kuşkusuz ki Instagram bu potansiyelini, fotoğraf ve videoteyp eksenli birlikte paylaşım sektörü bulunmasına ve görsel enformasyon yetisinin gücüne borçlu. E-ticaret yaparken insanların ihtimal de aklını en aşırı karıştıran unsurlardan birisi de verim fotoğraflarıdır. Bu nedenle, paylaşımlarımızda ki inandırıcılığı perçinlemek namına fotoğraflara şişman birlikte gösteriş düşüyor. Fotoğrafın inandırıcılığı; ayrıca fotoğrafın ne çeşit birlikte ortamda çekildiği, acemi yada meraklı birlikte tasrif olup bulunmadığı kabilinden unsurlar fotoğraftaki gerçekçiliği perçinlemek yönünde enikonu etkilidir. misal özgülemek icabında sayısal medyada sergilenen ve bağan çözünürlüğünde bulunan fotoğraflara eş birlikte ticari ürün, gerçekçilikten ırak ve ihtimal de gerçek olmayan olma tehlikesi hasebiyle ürünü satın onama kılmak talip şahıslar kabilinden aksi birlikte etkiyle karşılanır. Tersi biçimde fon kalitesi faziletli fotoğraflara eş birlikte verim ise ürünün gerçekçiliğine bulunan fideist arttıracağı kabilinden bire birlikte sürede emniyet vericidir. Böylelikle bu durum, bireyin satın onama etme davranışına fazlalık açıdan birlikte katkıda bulunacaktır. Buradan hareketle fotoğrafın, motamot anadan görme ticarette bulunduğu kabilinden e-ticaret dalında da hala önemini koruduğu söylenebilir” dedi.

"Görsel kompozisyon, satın onama etme motivasyonunu etkiler"
E-ticaret mecralarında geçer not fotoğrafların, alıcıların satın onama etme motivasyonundaki önemine yer veren Ataç, ürünün görsel kompozisyonda arazi almış bulunduğu konumunun titiz seçilmesi icap ettiğini belirterek laflarına şöyleki bitmeme etti, "Fotoğrafta görsel kompozisyon, kadraj, vurgulanmak maksut nesnenin konumu, nitelik ve erke dengesi, görsel bütünleşme kabilinden unsurlar ile açılan metnin bütününü tabir eder. Ticari anlamdaki birlikte görsel tahrir oluşturulurken en kesif tanıdık hatalardan birlikte tanesi kusur kadraj seçimidir. Merkeze döşemek istediğiniz, doğrusu gerçek belirtmek dilediğiniz ürünün, kimisi devir gerçekte fotoğrafa önceki bakılınca tanıdık yerde olmayışı kabilinden yanlışlar görsel iletişimin tesirini zayıflatır. Bu durum, hassaten de marketing kaygısı ile çekilen fotoğraflarda yapılmaması müstelzim hatalardan biridir. Görsel kompozisyonda başarıyı belirlerken en esas referansımız; fotoğrafçının fotoğrafı çekerken neyi, ne döşemek istediği ve zihninde planladığını ne miktarda başarabildiğidir. Ticari kaygılar ile çekilen fotoğrafta başarı; tanınmak maksut ileti ve fotoğraf arasındaki ilişki, kadraj, ürünün konumu, istikrarlı nitelik ve erke kullanımı, görsel ahenk, keskinlik kabilinden dayanıklı aşırı faktörün ne derece kalburüstü birlikte biçimde ortaya konulduğu ile direkt ilişkilidir. Bunlar güzel bulunmadığı yahut anlaşılan birlikte düzeyin altında olması durumunda, ne efsus ki insanların fotoğrafa bulunan fideist azalacak ve zımnında da satın onama etme davranışları da birlikte o derece zayıflayacaktır" niteleyerek konuştu.

E-ticarette geçer not fotoğraflar filtrelenmeli mi
E-ticarette geçer not fotoğrafların filtrelenmesi yada rötuş uygulanmasının yarar sağlayıp sağlamayacağı mevzusuna da duruluk getiren Ataç, "Kimi devir sayısal medyada görmüş olduğumuz fotoğraflar, çekilen fotoğrafın idmansız ıssız doğrusu önceki ıssız olmayabilir. Bu fotoğraflar üstünde ayrışık işlemler yahut filtreler uygulanmış olabilir. Böylelikle görüntülenen şuurluluk görsel açıdan daha uyanıklık çeken kılınmaya çalışılır. Fakat bu işlemler yapılırken uyanıklık edilmesi müstelzim birlikte noktaya da ayraç kılmak gerekir. E-ticaret dalında fotoğraf çekerken uyanıklık edilmesi müstelzim en esas husus, meydana getirilen iş yahut muteber filtreler ile fotoğrafın gerçekliğini kaybetmemesidir. Aksi biçimde fotoğraf gerçekçilikten uzaklaşacak ve inandırıcılığını yitirmeye başlayacaktır. Gerçekçilikten uzaklaşmayarak meydana getirilen tasrif sonrası uygulamalar, hem töre bilimi açıdan hem de ticari açıdan daha onama edilebilmektedir fotoğraflardır" dedi.

Ali İhsan Çiftçi - Aykut Yeniçağ

SİZİN DÜŞÜNCELERİNİZ?
ÇOK OKUNANLAR
KÖŞE YAZARLARI TÜMÜ
ANKET TÜMÜ
ARŞİV ARAMA
E-GAZETE TÜMÜ
PUAN DURUMU TÜMÜ
TAKIMOPuanAV.
1Galatasaray3799+64
2Fenerbahçe3796+62
3Trabzonspor3764+17
4Başakşehir FK3758+10
5Beşiktaş3756+6
6Kasımpaşa3753-4
7Alanyaspor3751+3
8Sivasspor3751-8
9Çaykur Rizespor3750-8
10Antalyaspor3748-5
11Adana Demirspor3744-3
12Samsunspor3743-8
13Kayserispor3742-12
14Gaziantep FK3741-8
15Konyaspor3741-11
16MKE Ankaragücü3740-4
17Hatayspor3738-9
18Fatih Karagümrük3737-5
19Pendikspor3737-30
20İstanbulspor3716-47
GÜNÜN KARİKATÜRÜ TÜMÜ
Eski Günler